lørdag 20. august 2011

Vaniljeis med After Eight

Nam nam, dette var godt!

Oppskrift på ca. 1 liter vaniljeis:

4 eggeplommer
100g sukker

1/3 l kremfløte
3 ts vaniljesukker

Pisk eggedosis og krem i hver sin bolle. Vend eggedosisen forsiktig inn i kremen med slikkepott, slik at den holder seg luftig. Tilsett akkurat det du vil!

Denne gangen har jeg tilsatt 1/2 pakke After Eight-sjokolade, hakka i biter.

Ved et uhell lurte det seg en eggehvite inn i eggedosisen min denne gangen, men det gjorde absolutt ingen ting. Isen ble om mulig kanskje enda mykere og luftigere.






7 kommentarer:

  1. Her i huset liker vi også å lage is. :) Herlig og morsomt, pleier å ha med barna på det. Denne ser nydelig ut. Har en mann som er gal etter after eight, tror jeg må foreslå denne for han. ;)

    SvarSlett
  2. Mannen her syns den var så god at han bokstavelig talt sikla :p

    SvarSlett
  3. Denne skal jeg jammen teste i kveld, Katrine! Godt nyttår! !😀😀

    SvarSlett
  4. Denne skal jeg jammen teste i kveld, Katrine! Godt nyttår! !😀😀

    SvarSlett
  5. Den siste kommentaren er fra Siv Hege da. ;-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hahaha....Nå står det plutselig navn...I stad stod det "unknown".

      Slett
    2. Hahaha....Nå står det plutselig navn...I stad stod det "unknown".

      Slett