fredag 13. mai 2011

Superbrownies

Dette er sannsynligvis verdens beste browniesoppskrift - som det er både lett og morsomt å videreutvikle! Fyll med vaniljekrem, fudge, pynt med bær. Mulighetene er mange. :)



170g smør


320g sukker (gjerne brunt fant jeg ut - helt nyyyydelig)


2 ts vaniljesukker


3 egg


100g hvetemel


70g kakao


1 ts bakepulver


1 knivsodd salt



- smelt smøret


- pisk egg og sukker (gjerne for hånd)


- tilsett alt det tørre + smør


- rør godt sammen



I tillegg pleier jeg å ha i minst 2 plater kokesjokolade, gjerne en hvit. Hakka i ganske grove biter. Og en annen ting sommer supergodt er de fudge-karamellene fra smågodtet. Deler dem i fire og rører dem inn :)



Stekes på 180 grader i ca 45 min.



Passer i en vanlig rund form eller en vanlig ildfast form.



Namnam!



På bildet er det også vaniljekrem i midten, og jordbær og hvit sjokolade på toppen.

4 kommentarer:

  1. Åååååh, den fantastiske brownieskaka!!! Nam nam!! ;)

    SvarSlett
  2. Har videreutvikla den enda mer denne gangen. 17.mai-kaka er fylt med et lag deilig sjokoladefudge... :)

    SvarSlett
  3. Jeg legger skylden på deg Katrine om jeg eser ut av brudekjolen!! :-)

    SvarSlett
  4. Hehe, det går fint. ;)

    Tjukk og lykkelig!

    SvarSlett