søndag 15. mai 2011

Hjemmelaget Sjoko-Kirsj!

Med sjokoladebiter og hakkede mandler... nam - nam - NAM!
Jeg hadde en del eggeplommer til overs etter alle makronene, og da syns jeg det var mest fornuftig å lage is. MYE is. Jeg hadde også en del hakkede mandler til overs etter makronene (sikte sikte sikte), så det ble en slags mandelis. Sjokoladen har jeg kverna i mandelkvern, så det er små biter. Og ingen is uten Lerums utvalgte kirsebærsyltetøy! Jeg brukte 10 eggeplommer, fikk over 2 liter is, og resten av isen ble til 4 stk "Sjoko-Kirsj" i denne blomsterforma i silikon. Forma er forøvrig kjøpt i Riga, på Stockmanns kjøkkenavdeling, og den rommer 6 blomster. Finnes i flere forskjellige design. Love it!




1 kommentar:

  1. Kunne jeg fått oppskrift på kun sjoko kirs? Den såg sååå god ut🤩

    SvarSlett